Keli žingsniai siekiant optimalaus gaminio

Pagrindiniai ratų ir ratukų terminai

1. Pasirinkite savo gaminį.

Ratai, pasukami ir fiksuoti ratukai arba bandažai / padangos gali būti naudojami atsižvelgiant į poreikį. Pasukami ratukai gali suktis, o fiksuoti ratukai rieda nustatyta kryptimi. Ratukai gali būti pritvirtinti naudojant viršutinę plokštelę, varžto angą, stiebo montavimą, skėtiklį arba įkišamą kaištį. Informacija apie įvairias montavimo galimybes pasiekiama čia.

Gaminio tipas

Tvirtinimas

įterpiamas kaištis

2. Nustatykite, kokio dydžio keliamosios galios jums reikia.

Rato arba ratuko keliamoji galia apskaičiuojama nuosavą transporto priemonės masę ir papildomą masę dalinant iš atraminių ratų arba ratukų skaičiaus. Tada rezultatas dauginamas iš saugos koeficiento, kuris priklauso nuo taikymo sąlygų.
Sužinokite daugiau apie dinaminę keliamąją galią.

 

 

Apkrovos formulė

T = reikalinga vieno rato arba ratuko keliamoji galia
E = transporto vieneto nuosavas svoris
Z = didžiausias papildomas svoris
n = atraminių ratų arba ratukų skaičius
S = saugos koeficientas

3. Pajudėjimo, riedėjimo ir sukimosi pasipriešinimas. Manevringumas.

Rato arba ratuko pajudėjimo, riedėjimo ir sukimosi pasipriešinimas daugiausia priklauso nuo protektoriaus, rato guolio, rato skersmens, bendros apkrovos ir paviršiaus būklės. Atsparumas išsamiai paaiškintas čia.
Transporto vieneto manevringumas priklauso nuo naudojamų ratukų kiekio ir tipo, taip pat nuo jų išdėstymo. Šie veiksniai savo ruožtu daro įtaką keliamajai galiai, manevringumui, valdymui, pasukimui ir stabilumui. Sužinokite daugiau apie manevringumą.

Mažas riedėjimo pasipriešinimas

  • didelis rato skersmuo
  • kietas protektorius
  • didelis protektoriaus elastingumas
  • rutulinis guolis
  • kietas, lygus paviršius
Mažas sukimosi pasipriešinimas (pasukami ratukai)
  • kietas protektorius
  • išgaubtas protektorius
  • didelis ofsetas
  • kietas, lygus paviršius

 


4. Atsparumas korozijai. Atsparumas temperatūrai. Cheminis atsparumas.

Rato arba ratuko eksploatavimo trukmė ir funkcionalumas priklauso nuo to, kiek naudojamos medžiagos arba paviršiaus apdaila yra atsparios korozijai, temperatūros pokyčiams ir cheminėms medžiagoms. Svarbiausi veiksniai yra temperatūra ir poveikio trukmė.
Informacija apie skirtingų naudojamų medžiagų cheminį atsparumą pateikta lentelėje.


5. Pasirinkite iš įvairių protektoriaus medžiagų.

Protektoriaus kietumas, forma ir medžiaga daro didelį poveikį naudojimo patogumui, sklandžiam riedėjimui ir pajudėjimui, rato arba ratuko riedėjimo bei sukimosi pasipriešinimui. Rato protektorius (padanga) paprastai turėtų būti minkštesnis už paviršių. Priešingu atveju ratas gali įsispausti į paviršių ir jį pažeisti. Čia galima rasti įvairių protektoriaus medžiagų apžvalgą.

Protektoriaus medžiaga Protektoriaus ir padangos kietumas
Pneumatinė padanga, minkšta guma Mastelis – vienas žalias taškas
Elastinga kieta guma, ypač elastinga kieta guma Mastelis – du žali taškai
Kieta guma, TPE, poliuretanas 75 kietumas pagal „Shore A“, silikono guma Mastelis – trys žali taškai
TPU, poliuretanas 92 kietumas pagal „Shore A“ Mastelis – keturi žali taškai
Plienas, ketus, nailonas, polipropilenas, fenolio derva Mastelis – penki žali taškai
 

minkštas

kietas

Protektoriaus medžiaga Naudojimo triukšmas
Pneumatinė padanga, minkšta guma Mastelis – penki žali taškai
Elastinga kieta guma, ypač elastinga kieta guma Mastelis – keturi žali taškai
Kieta guma, TPE, poliuretanas 75 kietumas pagal „Shore A“, silikono guma Mastelis – trys žali taškai
TPU, poliuretanas 92 kietumas pagal „Shore A“ Mastelis – du žali taškai
Plienas, ketus, nailonas, polipropilenas, fenolio derva Mastelis – vienas žalias taškas
 

garsus

tylus


6. Pasirinkite rato guolio tipą.

Guolio pasirinkimas priklauso nuo greičio, apkrovos, aplinkos veiksnių ir jėgos, kurios reikia transporto vienetui pajudinti.

Slydimo guoliai yra tvirti ir labai atsparūs drėgmei. Tačiau jų trinties koeficientas blogiausias ir tai lemia santykinai didelį pajudėjimo bei riedėjimo pasipriešinimą.
Adatiniai guoliai yra tvirti, jų riedėjimo pasipriešinimas yra mažas, taip pat mažas radialinis guolio tarpas.
Rutuliniai guoliai turi geriausias pajudėjimo ir riedėjimo ypatybes, mažiausią guolio tarpą, didelę keliamąją galią ir tinka naudoti dideliu greičiu.
Daugiau informacijos rasite skyriuose, kuriuose aprašomi skirtingi guolių tipai.

Slydimo guolisSlydimo guolis
Ritininis guolis Adatinis guolis
Rutulinis guolisRutulinis guolis

7. Pasirinkite tinkamą laikiklį, versiją ir variantus.

Tinkamas laikiklis bet kokiam pritaikymui ir visiems reikalavimams. Lakštinio plieno laikiklis standartinėje, nerūdijančiojo plieno arba karščiui atsparioje versijoje, suvirintas plieninis didelės apkrovos laikiklis su pakaba arba be jos ar elegantiškas plastikinis laikiklis.

Ratų arba ratukų funkcionalumą galima padidinti naudojant skirtingas versijas arba variantus. Ratų ir pasukamų galvučių stabdžiai neleidžia pasukamiems ratukams riedėti ir suktis, pėdos apsauga padeda išvengti pėdos sužalojimo, o elektrai laidūs protektoriai apsaugo nuo elektrostatinio išlydžio ir kt.
Išsamus „Blickle“ kronšteinų serijų sąrašas pateikiamas čia.
Daugiau informacijos apie versijas ir variantus galima rasti apžvalgoje.

Pasukamas ratukas su „stop-fix“ stabdžiu
Pasukamas ratukas su „ideal-stop“ stabdžiu
Pasukamas ratukas su „stop-top“ stabdžiu
Pasukamas ratukas su centriniu stabdžiu
Fiksuotas ratukas su tvirtinama viršutine plokštele ir būgniniu stabdžiu
Pasukamas ratukas su varžto skyle ir sriegio apsauga
Pasukamas ratukas su tvirtinama viršutine plokštele ir pėdos apsauga
Pasukamas ratukas su krypties užraktu
Pasukamas ratukas su „Radstop“ ratuko stabdžiu
Kėlimo atramos