Ratų ir ratukų klasifikavimas

Lengvos apkrovos, transportavimo įrangos ir didelės apkrovos ratukai

Tarptautiniai standartai skirsto ratus ir ratukus į šias kategorijas:

  • Lengvos apkrovos ratai ir ratukai
  • Ratai ir ratukai, skirti transporto vienetams
  • Didelės apkrovos ratai ir ratukai
Kiekvienas iš jų yra naudojamas skirtingoms reikmėms ir priklauso nuo skirtingų bandymo sąlygų.

 

Lengvos apkrovos 
Transporto priemonė 
Didelės apkrovos 

„Blickle“ lengvos apkrovos ratai ir ratukai

„Blickle“ ratai ir ratukai, skirti transporto vienetams

„Blickle“ didelės apkrovos ratai ir ratukai

Lengvos apkrovos ratai ir ratukai bei kompaktiški ratukai paprastai naudojami patalpose. Jie sukonstruoti taip, kad būtų galima važiuoti iki 3 km/h greičiu. Jų keliamoji galia yra iki 280 kg (lengvos apkrovos ratai ir ratukai) arba 1750 kg (kompaktiški ratukai). Jie užtikrina maksimalų manevringumą ir sklandų riedėjimą, kartu sumažina riedėjimo pasipriešinimą. Paprastai jie naudojami medicininei įrangai, ekranų stovams, pramoninei virtuvės įrangai ir panašioms reikmėms. „Blickle“ lengvos apkrovos ratų ir ratukų bei kompaktiškų ratukų keliamoji galia tikrinama sukamajame stende pagal DIN EN 12530/ISO 22881 reikalavimus.

Pagrindinės bandymo sąlygos:

  • Greitis: 3 km/h
  • Temperatūra: nuo +15 °C iki +28 °C
  • Kietas, horizontalus protektorius naudojant kliūtis, kurių aukštis siekia 3% rato skersmens
  • Bandymo trukmė: kliūtys pervažiuojamos tiek kartų, kiek gaunama rato skersmenį (milimetrais) padauginus iš dešimt
  • Poilsio trukmė: daugiausia 3 minutės po 3 minučių naudojimo

 

Ratai ir ratukai, skirti transporto vienetams, naudojami pramoninėms reikmėms patalpose ir lauke. Jie sukonstruoti taip, kad būtų galima važiuoti iki 4 km/h greičiu. Jų keliamoji galia siekia iki 1000 kg. Ratai ir ratukai, skirti transporto vienetams, yra atsparūs aplinkos veiksniams; dažniausiai jiems nereikia priežiūros ir gali tinkamai veikti ilgą laiką. Jie paprastai naudojami visų rūšių mašinoms ir įrangai, be to, padėklams, pastoliams, atliekų konteineriams ir pan. „Blickle“ ratų ir ratukų, skirtų transporto vienetams, keliamoji galia tikrinama sukamajame stende pagal DIN EN 12532/ISO 22883 reikalavimus.

Pagrindinės bandymo sąlygos:

  • Greitis: 4 km/h
  • Temperatūra: nuo +15 °C iki +28 °C
  • Kietas, horizontalus protektorius naudojant tokio aukščio kliūtis: 5% rato skersmens, kai protektorius minkštas (kietumas < 90 pagal „Shore A“) 2,5% rato skersmens, kai protektorius kietas (kietumas ≥ 90 pagal „Shore A“)
  • Bandymo trukmė: 15 000 apsisukimų naudojant bent 500 pervažiuojamų kliūčių
  • Poilsio trukmė: daugiausia 1 minutė po 3 minučių naudojimo

 

Didelės apkrovos ratai ir ratukai naudojami sunkiems kroviniams ir (arba) dideliam greičiui. Jų konstrukcija ypač stabili. Itin sunkiems kroviniams tvarkyti šioje srityje naudojami dvigubi ratukai Spyruokliniai ratukai ypač tinka, kai transportuojant reikia išvengti vibracijos. Jie paprastai naudojami šakiniams ir pramoniniams krautuvams, montavimo bei transporto sistemoms ir panašiai įrangai. „Blickle“ didelės apkrovos ratų ir ratukų keliamoji galia tikrinama sukamajame stende 4 km/h greičiu pagal DIN EN 12532/ISO 22883 reikalavimus. Ratų ir ratukų, skirtų didesniam greičiui, keliamoji galia tikrinama pagal DIN EN 12533/ISO 22884 reikalavimus.

Pagrindinės bandymo sąlygos pagal DIN EN 12532/ISO 22883 reikalavimus:

  • Greitis: 4 km/h
  • Temperatūra: nuo +15 °C iki +28 °C
  • Kietas, horizontalus protektorius naudojant tokio aukščio kliūtis: 5% rato skersmens, kai protektorius minkštas (kietumas < 90 pagal „Shore A“) 2,5% rato skersmens, kai protektorius kietas (kietumas ≥ 90 pagal „Shore A“)
  • Bandymo trukmė: 15 000 apsisukimų naudojant ne mažiau kaip 500 pervažiuojamų kliūčių
  • Poilsio trukmė: daugiausia 1 minutė po 3 minučių naudojimo

Pagrindinės bandymo sąlygos pagal DIN EN 12533/ISO 22884 reikalavimus:

  • Greitis: 6 km/h, 10 km/h, 16 km/h, 25 km/h (standartinis: maks. 16 km/h)
  • Temperatūra: nuo +15 °C iki +28 °C
  • Kietas, horizontalus protektorius naudojant tokio aukščio kliūtis: 5% rato skersmens, kai protektorius minkštas (kietumas < 90 pagal „Shore A“) 2,5% rato skersmens, kai protektorius kietas (kietumas ≥ 90 pagal „Shore A“)
  • Bandymo trukmė: kliūtys pervažiuojamos tiek kartų, kiek gaunama rato skersmenį (milimetrais) padauginus iš penkių
  • Poilsio trukmė: daugiausia 1 minutė po 3 minučių naudojimo